lauantai 4. huhtikuuta 2015

Vastustusta ja elämääni Kristuksessa

On ollut taas muutama päivä mulla aikaa kuunnella puheita, vastaan tuli Rauno Helpin YouTubella olevat puheet tällä kertaa, ennen sitä kuuntelin Petri Paavolan puheita oikein imien sitä mitä Jumala tahtoi mulle kertoa.
Nyt olen jatkanut sitä linjaa. 
Kuuntelin myöskin Marko Selkomaan saarnoja 2 kpl ja elämänkertomuksen Astu tarinaan -ohjelmassa. 
Todella hyviä ja siunaavia puheita, kuuntelin jopa kaksi kertaa. 

Nyt aloin nähdä ja kokea selvemmin miten selvitä vaikeista asioista joita tulee aina munkin elämässä vastaan. 
Näin joskus unta kun olin lapsuuden kotini yläpuolella ilmassa ja näin kuinka olin köydellä kiedottu ympäriltäni. Huusin muistaakseni Jeesusta ja kahleeni aukesivat heti. Näin hahmon jonka tiesin saatanaksi, mutta se oli kuin joku huppupäinen kasvoton hahmo mustassa kaavussa ja kuin tolppa lähinnä. Sitten näin pallon näköisiä juttuja tulevan sen suunnasta kohti mua. 
Tämä uni palautui mieleeni kun Rauno Helppi puhui kuinka tää siekkari heittelee palloja meitä kohti kokeillen mikä niistä  on se joka kaataa meidät maahan ja saa meidät tyrmättyä. Sen vuoksi samat ongelmat jatkuvat myös elämässä ihmisillä. Ja minullakin. 

En tiedä, kyllähän ne vaikeudet tulevat hyvin yllättäenkin, totean tähän jatkoksi kun väliä on tämän aloittamiseen lähes viikko.
Jotenkin en kerennyt viemään juttuani loppuun asti.
Voisin toki kirjoittaa ihan vain päiväkirjaakin itselleni johonkin vihkoon, mutta en ole niitä harrastanut vuosikausiin koska en halua kuitenkaan jättää jälkeeni aineistoa jossa olisi liikaa totuuksia itsestäni.
Nytkin on tarkoitus tuhota yli 10 v. vanhat päiväkirjani.

Mutta, nyt tuli tässä välissä taukoa tämän blogin loppuun kirjoittamisessa ja se jutun alkuperäinen asia ja ajatus on unohtunut.
Mutta sen haluan tuoda tähän esille, ettei uskossa eläminenkään ole päivästä toiseen yhtä helppoa.
Mulla tuli tuossa eräs päivä taas jotenkin outo fiilis, kummallisia ajatuksia ja se jatkui pari kolme päivää. Tajusin sitten, palasi mieleeni miten Petri Paavola opetti että stana voi tulla meidän ajatuksiimme jopa teeskennellen meitä tai olevansa Pyhä Henki.
Nyt kun sen tajusin, mun fiilikset vapautui, kerroin siitä erääseen ryhmäänkin.
Niinhän siinä kävi. Jouduin melkoisiin koetuksiin ja mua vietiin kuin pässiä narussa lähes eilen, kunnes asian kerroin ja kappas, mieli muuttui siinä hetkessä.
Vapauduin.

Tästä päästiin itse aiheeseen, kun, no okei mulla ei oo nyt kohtia tähän Raamatusta suoraan lainattavaksi enkä toisaalta kirjoita suoraan siinä tarkoituksessakaan. Nimittäin en tiedä Raamatusta kohtaa jossa kerrotaan näin yksityiskohtaisesti, miten siekkari toimii.
Mun liha oli valmis tekemään pian syntiä, kunnes kiusaajani joutui lähtemään pakoon.
Siinä samassa helpotti nimittäin. Tällä kertaa pääsin näin helpolla.
Vaikeinta on se että kun joutuu itse lihassaan kapinaan Jumalaa vastaan ja on tavallaan itsensä "vanki" niin takana onkin valhe.
Miten ovelaa! Ja nyt kun se paljastuu, olet vapaa! Miten se on mahdollista?
Se on asian jonka voisi mieltää ihmeeksikin jollei tunne henkimaailman lainalaisuuksia.
Ajattelinkin ruveta lukemaan erästä kirjaa, joka paljastaa tod.näk. vihollisen juonia lisää.
Kirja on Paholaisen kirjeopisto.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti